Selasa, 1 Mac 2016

Menyediakan Rumah Anda untuk Bayi

Bersiap sedia untuk bayi yang baru lahir adalah sangat menarik. Terdapat begitu banyak perlu dilakukan untuk memastikan bayi anda selesa dan gembira bahawa kadang-kadang anda mungkin tidak tahu di mana untuk memulakan.  

Anda perlu membuat rumah anda selesa, bersih, dan selesa untuk bayi yang selamat daripada sebarang bahaya atau penyakit berbahaya.
 


Berikut adalah beberapa tips untuk membantu menyediakan rumah anda untuk ketibaan baru anda.

1. ia adalah penting untuk membuat rumah dan persekitaran kanak-kanak anda selamat. Rasa ingin tahu childs tahu batas dan membesar sangat cepat. Meletakkan objek tajam semua di tempat di mana kanak-kanak itu tidak boleh mencapai. Simpan semua kelengkapan elektrik yang dilindungi. Anda mungkin perlu untuk membeli kerusi kereta khas untuk bayi baru anda.

2. Simpan semua bahan kimia sehingga dan jauhnya, betul dimeteraikan dan dilabelkan. Bahan-bahan yang biasa digunakan seperti pencuci, cukur, alkohol boleh menjadi toksik kepada bayi. Ruangan simpanan yang berkunci seperti Kabinet tinggi adalah lebih baik.

3. putus elektrik penggelek, pengering rambut dari plag menuding, apabila tidak di gunakan. Lihatlah sudut anda, tiada boleh meletakkan beberapa tidak perlu penyambung, soket dan lain-lain. Buang mereka.

4. menyimpan semua bahan-bahan pembalut plastik, beg Cucian, plastik makanan Balut dari kanak-kanak. Ia adalah penyebab biasa lemas kerana.

5. anda mungkin memerlukan buaian untuk bayi yang tidur di sebelah anda selepas kelahiran. Lampin yang berubah-ubah jadual anda mungkin perlu-a kukuh keras Jadual tilam lembut bahawa anda boleh di manja semasa menukar lampin. Ia adalah lebih baik jika anda menambah beberapa laci kepadanya supaya anda boleh menyimpan pakaian si bayi, krim, syampu, ubat-ubatan di dalamnya.



6. ia akan menjadi sukar bagi anda untuk suapan, menukar bayi pada waktu malam, jadi anda mungkin mendapati ia lebih selamat dan lebih praktikal untuk mempunyai beberapa lampu yang menikmati.

7. Apabila anda membeli mainan, pastikan mereka tidak mempunyai bahagian-bahagian kecil atau tajam tepi. Mainan kerincingan, memerah mainan dan teethers dalam saiz yang besar adalah baik untuk bayi.

8. anda mungkin mahu untuk membeli pram untuk mengambil bayi yang baru lahir anda untuk berjalan kaki santai. Pastikan anda membeli perabot yang tahan api

9. Jika anda menyusukan bayi, anda mungkin perlu botol bayi, bekas pensterilan yang untuk memastikan ia steril dan dengan susu formula untuk kecemasan.

10. anda akan memerlukan beberapa barangan linen, dan pakaian bayi untuk memastikan bayi anda selesa dan hangat. Anda mungkin perlu beberapa set sehari...

Dengan jadual sibuk todays, mempunyai bayi yang baru lahir boleh merasa hangat untuk ibu bapa. Persediaan akan membuat ia lebih mudah.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Menyediakan Rumah Anda untuk Bayi