Jumaat, 15 April 2016

Bidai Tingkap untuk Perlindungan Anda

Bidai Tingkap untuk Perlindungan Anda - Bidai tingkap adalah penutup yang digunakan bagi tetingkap untuk memberi naungan dan privasi kepada tempat anda, secara amnya melekat di sebelah pedalaman tetingkap. Perkara yang baik tentang menggunakan tirai ini, adalah bahawa anda boleh mengawal amaun cahaya yang datang hanya dengan melaraskan tirai.

Jenis-jenis tirai Tetingkap datang dalam pelbagai jenis:

Slat tirai: tirai ini mempunyai banyak flat mendatar bilah, yang disertai dengan tali supaya mereka boleh diputar. Ini membolehkan cahaya untuk lulus antara bilah itu. Untuk memastikan lampu keluar, mereka boleh boleh diputar sehingga 170 darjah, atau untuk membersihkan tingkap mereka boleh ditarik. Dengan menarik tali atau Berputar Penyambung yang disertakan bersama tali, pusingan boleh dicapai, dan sebuah string yang berbeza digunakan untuk kesedaran dan penurunan tirai. Terdapat versi lain di mana kedua-dua mekanisma yang digabungkan ke dalam satu rod yang tunggal. Tirai slat termasuk:


Tirai Venice: diperkenalkan sekitar 1770 di Venice, tirai ini diperbuat daripada plastik atau logam, dan kadangkala kayu bilah digunakan, yang dikenali sebagai tirai kayu atau buluh tirai. Lebar julat slat antara 50-120 mm.

Miniblinds: Ini adalah pada dasarnya tirai Venice yang mempunyai bilah yang mengukur dari 19-24 mm sahaja.

Vertical blind atau tirai lagu: tirai ini menggunakan plastik atau logam mendatar bilah yang boleh diputar sembilan puluh darjah untuk membenarkan cahaya untuk datang, atau boleh dilipat ke sisi untuk gambaran yang jelas melalui tingkap.


Bidai kayu: sering dikenali sebagai warna-warna tetingkap, tirai ini tidak seperti tirai Venice, tidak boleh diputar. Tetapi mereka boleh melancarkan atau dilipat untuk membenarkan cahaya untuk datang. Tirai ini termasuklah:

Tirai Holland: dikenali sebagai roller terendak lampu, kerana mereka mempunyai bergolek tirai tingkap yang boleh ditarik ke bawah.

Tiari Tenunan kayu : bilah yang digunakan diperbuat daripada hiasan kayu atau buluh, yang ditenun bersama-sama menggunakan benang berwarna-warni atau lain-lain bahan hiasan. Tirai ini boleh melancarkan atau dilipat keluar dari jalan. Mereka yang cekap tenaga, mempunyai kawalan cahaya yang lebih besar, dan alternatif yang lebih menjimatkan untuk keluar.

Berlipat warna: tirai ini terdiri daripada warna-warna kain berlipat yang boleh ditarik ke bahagian atas tetingkap.

Pengisian warna atau warna-warna selular: mereka menyerupai warna-warna berlipat, tetapi di sini terdapat dua atau lebih bersama-sama menyertai berjahit yang membentuk petak untuk memerangkap udara, justeru, memberi penebatan bilik untuk menjimatkan bil tenaga anda. Warna-warna selular datang dalam pelbagai gaya, seperti gaya your double dan triple.

Warna-warna Rom: tirai ini mempunyai kord yang ditenun melalui fabrik yang membolehkan anda untuk menaik atau merendahkan bawah naungan dalam corak yang akordeon. Mereka mudah untuk beroperasi dan amat berkesan dalam penebat.

Semasa memasang tirai anda, anda akan melihat kepadanya tirai yang tidak terhalang supaya apabila ia sepenuhnya dilanjutkan, ia boleh masih hang dengan bebasnya. Ia adalah perlu untuk mengurangkan tirai untuk membuat mereka dimuatkan dalam tetingkap. Anda perlu mengukur lebar dan panjang dengan betul sebelum memotong tirai. Anda juga boleh meletakkan tirai di tingkap bilik mandi anda. Memilih warna-warna yang berlipat atau selular dengan bantuan privasi untuk pihak luar daripada melihat ke dalam tetingkap anda.

Anda boleh memilih tirai tingkap yang sesuai dengan anda dari pelbagai tirai yang disediakan. Tirai tingkap adalah sangat berfaedah bukan sahaja untuk perlindungan dari cahaya matahari, tetapi juga untuk mengelakkan penonton daripada peeping melalui tetingkap anda.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Bidai Tingkap untuk Perlindungan Anda