Ahad, 14 Februari 2016

Top 5 Sebab Menggunakan Lantai Buluh

Buluh adalah satu alternatif yang unik sebagai pilihan lantai. Kedua-dua lantai buluh yang cantik dan tahan lasak, boleh menambah Kecantikan ke mana-mana kawasan rumah anda dan boleh menahan Haus dan lusuh dari kehidupan harian.

Berikut adalah sebab lima teratas saya memilih lantai buluh untuk rumah anda:

1. Estetik Salun Kecantikan

Bertentangan dengan kepercayaan popular, buluh adalah sebenarnya merupakan rumput tidak produk kayu. Disebabkan perbezaan ini, buluh mempunyai rupa yang berbeza daripada lantai kayu biasa anda. Warna boleh ditentukan oleh proses pembuatan (tempoh masa carbonized) dan pesanan biasa dari lantai buluh akan agak seragam warna dan mudah untuk dipadankan dengan apabila memasang.



Selain itu, mengotorkan boleh didapati sekarang untuk lantai buluh yang mengakibatkan lebih tiga puluh gaya yang berbeza dan warna-warna yang tersedia. Dengan ini banyak pilihan, anda pasti untuk mencari sesuatu yang sempurna sesuai dengan gaya anda.

2. ketahanan

Buluh ini bukan sahaja cantik, ianya juga tahan agak lama. Buluh telah menerima penarafan kekerasan (kekuatan) lebih tinggi daripada hardwoods yang banyak. Sebagai tambahan kepada penilaian dengan kekerasan, buluh juga adalah berdaya tahan. Ini bermakna ia Terokai selepas kebanyakan kesan dan tidak penyok. Sikap ini juga adalah lebih baik untuk kaki dan belakang kerana lantai akan cenderung untuk memberikan sedikit dan tidak begitu sukar untuk berjalan pada setiap hari.

3. kelembapan rintangan

Buluh juga adalah bahan semulajadi air tahan. Selain daripada ketahanan semulajadi, sebahagian daripada proses pembuatan termasuk depan yang meningkatkan ketahanan kepada warping. Disebabkan oleh rintangan kelembapan ini, lantai buluh boleh digunakan di bilik mandi, dapur dan bilik Perkhidmatan Dobi di mana lantai kayu dan lamina tidak perlu digunakan.

4. faedah-faedah alam sekitar

Buluh adalah bahan yang mampan. Ini bermakna ia dengan mudah dan cepat boleh ditanam semula dalam masa singkat munasabah. Buluh biasanya dituai setiap empat hingga lima tahun tanpa benar-benar memusnahkan kilang. Selain itu, kerana dengan suasana, buluh tidak perlu refinished seberapa kerap sebagai kayu. Ini mengurangkan bahan kimia diperlukan untuk mengekalkan aras.

5. mudah Kering

Lantai buluh, seperti kebanyakan bahan-bahan lantai keras, akan lebih mudah untuk bersih daripada permaidani. Vakum tidak diperlukan, hanya mop habuk untuk memastikan perkara-perkara yang baik dan bersih. Dan, tidak seperti jubin, terdapat diturap kembali agar tidak perlu bimbang tentang menjaga bersih.

Ringkasan

Buluh adalah tambahan yang bagus untuk mana-mana rumah. Memang seorang mesra alam, mudah untuk mengekalkan bahan lantai yang boleh dipadankan dengan mana-mana gaya yang anda pilih untuk rumah anda.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Top 5 Sebab Menggunakan Lantai Buluh