Selasa, 9 Februari 2016

Apa yang Anda Perlu Tahu Tentang Warna Dapur

Warna adalah elemen rekabentuk yang sangat penting bagi dapur dan bilik mandi kerana ia memainkan peranan penting dalam mempengaruhi mod kami.

Gabungan yang menarik antara warna-warna dapur dalam skim hiasan anda boleh membuat dapur anda kelihatan lebih bertenaga dan lebih menarik. Walau bagaimanapun Skema warna tag boleh merosakkan dcor anda.

Warna boleh mempengaruhi mood bilik. Sebagai contoh, kajian telah menunjukkan bahawa merah boleh quicken kadar pernafasan dan nadi, serta meningkatkan selera makan. Kuning, terutamanya lembut kuning boleh membuat orang berasa gembira. 
 

Apabila digunakan seperti loghat berwarna kuning terang boleh menarik perhatian dan menceriakan dapur. Anda juga boleh menggunakan warna untuk pengaruh betapa besar atau kecil yang mempunyai dapur yang boleh merasa.

Dengan warna dapur mengambil lebih penting, banyak pengeluar Kabinet, lantai, peralatan dan kounter menawarkan pengguna lebih banyak pilihan warna-warna. Warna dapur terbaik harus mengandungi warna-warna brown, peach, kuning, pink atau biru.

Skema warna dapur telah datang dan pergi selama ini. Beberapa skim warna dapur kekal popular dari semasa ke semasa.
 


Putih seperti warna dapur masih merupakan pilihan yang popular kerana ia mempunyai rupa yang bersih. Satu kelemahan dapur semua-putih yang adalah bahawa ia boleh mempunyai yang steril dan sejuk melihat dan merasa. Itulah sebabnya mengapa putih biasanya sangat dengan satu warna seperti biru. Juga Reka bentuk elemen-elemen seperti lantai kayu oak berwarna yang ringan, atau sentuhan lembut yang disediakan oleh langsir boleh membuat dapur seolah-olah lebih panas. Hal ini dianggap sebagai satu idea yang baik untuk memilih satu warna sebagai warna keseluruhan atau asas dan pilih salah satu atau dua loghat warna.

Anda boleh merasa selamat memilih warna apa saja untuk dapur anda dengan mengikuti beberapa garis panduan penting untuk menggunakan skim warna dapur berbeza:
 


Hal ini dianggap sebagai satu idea yang baik dalam menggunakan warna di dalam bilik mempunyai 60-30-10 dibahagikan di antara tiga warna, 60% mewakili warna utama atau dominan, mungkin pada dinding atau Kabinet. 30% dari warna menengah digunakan dalam lantai atau karpet, serta rawatan tetingkap. 10% bagi loghat seperti hidangan, karya seni, bantal dan barang lain yang lembut.

Skim warna monokromatik dinyatakan dengan hanya penggunaan satu warna. Untuk mencipta pelbagai lebih banyak yang anda akan digunakan pelbagai tints, warna-warna dan warna-warna warna itu.

Skim warna complementary menggunakan dua warna yang diletakkan bertentangan antara satu sama lain di atas roda warna. Skim ini adalah agak sengit dan membawa sentuhan yang lebih dramatik dan tenaga ke rumah dcor.

Skim warna seakan-akan merangkumi tiga warna yang diletakkan bersebelahan antara satu sama lain pada roda warna dengan warna-warna hangat atau sejuk warna gabungan, seperti kuning dan hijau, biru dan violet, atau merah dan oren. Dapur secara umumnya tidak akan jenis bilik yang di mana jenis Skema warna akan digunakan. Skim warna ini akan lebih baik untuk kawasan-kawasan yang lebih formal di rumah, seperti bilik, jerumun dan bilik tidur atau di mana seseorang akan mencari untuk berehat dan pemulihan daripada aktiviti-aktiviti hari.


Warna-warna neutral termasuk taupe, tan, hitam, putih, krim dan warna kelabu. Warna-warna neutral boleh dipasangkan dengan hampir sebarang warna sebagai loghat. Kerana Kabinet anda membentuk sebahagian perbelanjaan dapur menghias ia akan lebih baik untuk memilih gaya dalam kemasan yang lebih neutral. Ini juga terpakai untuk kounter dan lantai.

Skim menghias yang baik adalah untuk mencontohi Skema warna yang terdapat secara semulajadi, seperti langit biru atau warna-warna yang pelbagai bumi coklat atau lampu hijau atau kuning pucat. Cahaya juga boleh menjadi elemen penting dalam menekankan warna dan boleh membawa warna-warna yang berbeza dan pemandangan warna mengikut intensiti yang berbeza-beza.
 

Apa yang perlu mencari dalam memilih lantai dapur

 
Pemilik rumah yang cenderung melakukan kesilapan tidak memberikan cukup pikir lantai pilihan. Lantai yang sesuai boleh membuat satu perbezaan yang besar di dapur. Sebagai contoh lantai dengan tona terang atau neutral mencipta kesan cahaya dan ruang. Warna-warna yang kukuh mungkin berfungsi dalam dapur yang kecil, tetapi tidak satu yang lebih besar.

Lantai dapur merupakan asas dapur anda benar-benar terletak. Dengan kegagalan untuk memberi pertimbangan lebih banyak opsyen lantai anda dan memilih lantai yang salah akan menginsuranskan bahawa dapur yang cemerlang sebaliknya akan melihat hanya purata, dan menjadi bertarikh terlebih dahulu.
 


Apabila memilih lantai dapur, ia adalah satu idea yang baik untuk memilih sesuatu yang mempunyai unsur-unsur keindahan dan ketahanan. Lantai dapur boleh loghat di kaunter, Kabinet dan peralatan. Ia juga mestilah mampu untuk berdiri dengan pakaian harian, seperti tumpahan dan lalu lintas berat kaki.

Apabila ia datang untuk memilih bahan-bahan untuk lantai dapur anda pastikan anda mengambil kira kedua-dua bajet anda dan gaya hidup. Pilihan bahan lantai dapur boleh menjadi agak luas. Antara pilihan ialah vinil lembaran atau jubin, jubin seramik, lantai kayu dan bahan-bahan laminate yang baru. Bagaimana untuk anda menentukan yang terbaik untuk lantai dapur anda?

Anda perlu melakukan penyelidikan anda sendiri dan mendapatkan nasihat terbaik yang anda boleh dari profesional kontraktor dan pereka dapur.
 


Pilihan popular lantai:

Bagi lantai yang tahan lama dan lebih menjimatkan bahan kemudian meneliti vinil atau jubin seramik.

Vinil yang tahan lama, murah dan boleh didapati dalam kepingan atau jubin, licin atau knobby. Ia adalah sebagai pilihan paling popular apabila ia datang kepada lantai dapur, dan boleh didapati dalam banyak pilihan gaya, warna dan corak. Lantai dapur vinil ini umumnya popular di seluruh negara.

Lantai laminate dapur ini juga popular di seluruh negara juga. Ini merupakan produk baru yang telah berkembang daripada perniagaan pendafluor atas kaunter. Ia dicipta oleh melapis gambar bijirin kayu, batu atau lain-lain permukaan, terus bahan lantai. Ia mempunyai kelebihan masa pemasangan pantas dan tahan lasak.

Jubin seramik adalah cantik dan kukuh, dan bahan yang sesuai untuk membersihkan tumpahan. Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan adalah sebahagian daripada pilihan-pilihan yang mungkin lebih biasa di satu bahagian negara daripada yang lain. Sebagai contoh jubin seramik digunakan untuk lantai dapur di Barat dan Selatan. Lantai kayu adalah lumrah di timur laut dan Midwest.

Jenis batu adalah pilihan yang baik jika anda sedang mencari untuk mewujudkan lantai dapur yang unik dan indah. Namun kerana batu jubin memotong batu-batu besar, mereka pada umumnya datang dalam saiz yang ganjil dan tidak konsisten dan bentuk, dan mereka adalah mahal.

Dapur kayu lantai berlangsung lebih lama daripada banyak pilihan, namun ia perlu menjalani refinishing dari masa ke semasa. Ia boleh didapati dalam pelbagai warna dan bijirin dan ia boleh dipasang di jaluran, papan, atau parket petak.

Apabila memilih bahan-bahan untuk lantai dapur, anda perlu mengambil kira bahan-bahan yang cantik dan tahan lama. Lantai dapur boleh digunakan untuk loghat di kaunter, Kabinet dan peralatan. Walau bagaimanapun lantai dapur mestilah mampu untuk mengambil setiap hari dan kehausan seperti tumpahan dan kesesakan lalu lintas. Ia adalah penting untuk memilih bahan yang betul apabila ia datang kepada lantai dapur. Adakah anda mencari keindahan dan ketahanan travertine atau kehangatan hardwoods? Dengan membuat keputusan yang betul sekarang anda boleh menjamin bahawa dapur kualiti tingkat akan menjaga keindahan dan kekal sepanjang hayat.

Apabila merekabentuk dapur ideal anda ingat bahawa warna-warna terang atau neutral menekankan kesan cahaya dan ruang, sama seperti warna-warna gelap boleh mencipta perasaan kemesraan dan keintiman. Kemasan lantai yang boleh walaupun kesan persepsi awam terhadap saiz dan ruang. Selesai gloss tinggi boleh menyumbang kepada persepsi kelapangan. Lebih sepenuhnya atau kemasan matte yang boleh membuatkan Ruang kelihatan lebih kecil.
 
Akhirnya cara terbaik untuk membuat keputusan pada dapur lantai bahan untuk memandang walaupun sampel percuma daripada industri borong gudang dan ruang-ruang pameran di kawasan anda. Rasa bahan-bahan mereka dan lihat kualiti yang mereka tawarkan.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Apa yang Anda Perlu Tahu Tentang Warna Dapur