Rabu, 28 Jun 2017

Pelan Lantai Rumah Satu Tingkat

Pelan lantai rumah satu tingkat mungkin boleh dikatakan lebih mudah dan kurang kompleks jika dibandingkan dengan rakan-rakan yang telah direka rumah dua tingkat. Tetapi sudah tentu anda tidak boleh asal-usul dalam merekabentuk pelan lantai ciri-ciri rumah ini. Anda perlu memberi perhatian kepada susun atur sesuai untuk menghasilkan keharmonian kedua-dua dalam Keselamatan dan juga keselesaan.

Denah Rumah Satu Lantai
Pelan Lantai Rumah Satu Tingkat


Beberapa kaedah untuk pelan lantai rumah satu tingkat

Reka bentuk rumah minimalis mudah disediakan, berikut adalah di antara idea-idea atau kaedah yang boleh dilakukan untuk Reka bentuk rumah dengan satu tingkat. Untuk direkodkan ialah ruang tamu, Bilik Keluarga dan bilik tidur utama dan bilik tetamu juga. Memang benar keempat utama bilik ini adalah bilik ini yang perlu mengambil keutamaan mengikut pelan induk rumah bagi rumah yang mempunyai satu tingkat.

Cuba untuk meletakkan ruang bilik tidur tetamu jadi tetamu Jangan menyusahkan dalam mencapai angkasa. Jangan lupa bahawa bilik keluarga boleh diletakkan selepas ruang tamu supaya anda boleh sampai ke pintu utama secara langsung apabila ada tetamu yang datang. Selain daripada itu cuba untuk meletakkan satu bilik tidur dengan ruang tamu jadi anda boleh mengawasi semua rumah berhati-hati.

Denah Rumah Satu Lantai
Pelan Lantai Rumah Satu Tingkat
Selepas anda mengikuti kaedah di atas untuk merangka beberapa pelan induk lantai rumah satu kemudian boleh yakin rumah anda akan mempunyai harmonisasi di dalam keselesaan dan keselamatan serta. Anda akan berasa lebih selesa kerana ia terletak berhampiran dalam Bilik tidur utama dengan ruang tamu dan keluarga yang boleh membuat anda untuk memantau Keselamatan ahli keluarga.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Pelan Lantai Rumah Satu Tingkat