Jumaat, 19 Februari 2016

8 Tips Untuk Menghias Rumah Anda

Berikut adalah beberapa tips mudah untuk menghias rumah anda. Mengambil seketika untuk berfikir tentang rumah anda akan membantu anda sepenuhnya menikmatinya.

Berfikir tentang rumah anda, dan menjawab soalan-soalan ini:

1. apa yang anda mahu ia menjadi? Jika anda ingin rumah anda menjadi sebuah destinasi yang tenang di dunia sibuk, Adakah anda warna-warna yang menenangkan atau Adakah mereka menjerit? Jika anda mahu yang menyenangkan untuk rakan-rakan untuk mengumpul, Adakah anda mempunyai tempat duduk yang banyak?

2. Apakah aktiviti dan hobi utama anda? Apa yang anda perlukan untuk aktiviti-aktiviti tersebut? Sebagai contoh, jika anda mempunyai koleksi yang anda bekerja pada sering, mendapatkan bekas Menyimpan untuknya yang boleh dibuka dengan mudah atau meletakkan diri. Jika ia banyak kesulitan untuk mendapatkan koleksi anda, anda wont sama ada menghabiskan masa di atasnya, atau lain mungkin terdorong untuk meninggalkan ia dan risiko kehilangan atau pecah keping tertentu.




3. yang akan menggunakan Ruang? Berapa ramai orang akan tinggal sana? Apa berumur? Yang penting bagi tiap-tiap orang mempunyai ruang itulah mereka sendiri. Sama ada kerusi khas, sofa, Meja atau bahagian Bilik, Semua orang perlu ruang mereka. Jika youre merancang untuk melakukan senaman aerobik video, anda memerlukan ruang untuk bergerak di hadapan TV!

4. Bagaimana pula perkara-perkara yang anda? Mudah untuk menjadi sangat tidak kemas jika perkara-perkara yang tidak mempunyai tempat. Kabinet fail kecil adalah satu kemestian bagi ramai orang, ia adalah tempat yang hebat untuk menyimpan kertas-kertas yang anda tidak tahu apa yang harus dilakukan!


5. Berapa banyak anda benar-benar perlu? Terlalu banyak perabot membuat bilik kelihatan penuh sesak. Ciri-ciri utama yang terdedah akan sofa dan kerusi, Meja dan kerusi untuk makan, satu katil dan tempat bagi pakaian anda. Selepas itu, rasa keras kira-kira apa yang anda perlu atau tidak perlu. Akan anda benar-benar menggunakan Meja komputer itu atau akan anda lebih suka duduk di sofa dengan komputer riba?

6. fikirkan tentang aliran lalu lintas. Hendak dapat berjalan di mana-mana di dalam Bilik tanpa terlanggar perabot. Cuba penempatan perabot melukis atas kertas sebagai langkah pertama.

7. memilih tumpuan – hartanah Greystone rumah anda mempunyai ciri-ciri yang unik. Apa yang anda mahu melihat Bilakah pertama anda berjalan kaki di dalam Bilik? Jika anda mempunyai windows bagus dengan pencahayaan yang baik, akan anda menekankan ia? Setiap orang merasakan lebih cerah di bawah sinaran matahari.

8. berfikir tentang perintah dan organisasi. Anda boleh membawa kerja rumah setiap hari, atau mel, atau peralatan sukan? Di mana anda akan meletakkan ia? Sebuah mangkuk besar atau Peti berhampiran pintu depan adalah tempat yang hebat untuk menggugurkan mel sehingga anda pergi melaluinya nanti.

9. mengambil kesempatan daripada nasihat pakar percuma. Setiap kedai dan setiap barisan produk menggunakan pereka profesional untuk menyusun perabot dan aksesori. Jika anda tidak pasti kemahiran menghias anda, memilih reka bentuk yang anda suka. Mengkaji bagaimana mereka melakukannya sama ada dengan melihat melalui sebuah Katalog atau pergi ke kedai. Yang ada semua dipasang dan dipaparkan untuk anda. Jika anda suka melihat, anda hanya perlu melakukan apa yang mereka lakukan!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : 8 Tips Untuk Menghias Rumah Anda