Rabu, 10 Februari 2016

Reka bentuk Feng Shui – Bagaimana Pula ia Membantu Anda Meningkatkan Chi di Rumah Anda?

Reka bentuk Feng Shui membantu anda untuk mengambil tindakan yang memberi manfaat dan berkesan di rumah atau ruang tamu anda supaya rumah anda boleh mempunyai satu aliran optimum Chi.

Idea Reka bentuk Feng Shui yang dibincangkan dalam artikel ini boleh membantu Feng Shui pemula untuk memahami beberapa asas prinsip-prinsip Feng Shui serta bagaimana mereka boleh memohon prinsip-prinsip dan meningkatkan rumah dan kehidupan mereka.

Seperti tenaga positif dan negatif (yin dan yang) sedia ada di alam semulajadi, setiap bilik dan setiap rumah mempunyai kawasan positif dan negatif. Terdapat kekuatan yang sudah wujud, hanya kerana terdapat kelemahan. Perubahan-perubahan Reka bentuk Feng Shui yang dijalankan di rumah sentiasa bertujuan untuk membantu meningkatkan bahagian lemah dan mengurangkan Chi yang terlalu kuat, akhirnya menghasilkan rasa yang seimbang, harmoni yang merupakan asas kehidupan yang berpuas hati dan berjaya.


Feng Shui Reka bentuk dan bidang kuasa

Satu konsep yang biasa digunakan dalam reka bentuk Feng Shui adalah gagasan itu bidang kuasa. Feng Shui mengiktiraf sembilan aspek kuasa di dalam buildingssome mempunyai tenaga sokongan yang sangat baik, ada yang lebih kurang menguntungkan.

Tempat kuasa keluasan rumah yang boleh menjadi sebesar sebuah bilik atau sekecil nook sedikit yang kecil, tetapi kawasan tertentu ini mempunyai Persatuan yang kuat dengan kehidupan anda (atau bahagian-bahagian hidup anda) yang bermakna banyak kepada anda pada satu titik tertentu dalam jangka masa yang diberikan. Tompok-tompok kuasa Feng Shui adalah unik untuk setiap individu, keluarga dan rumah. Mereka ditentukan bukan sahaja oleh perkara-perkara yang akan berlaku di dalam kehidupan orang-orang yang pada masa kini tetapi juga oleh Reka bentuk dan seni bina bagi ruang hidup mereka yang tertentu.

Menurut Feng Shui, tompok-tompok kuasa adalah unik untuk setiap individu, keluarga dan rumah dan sesetengahnya ditentukan bukan sahaja oleh perkara-perkara yang akan berlaku dalam hidup anda sekarang, malah oleh Reka bentuk dan seni bina bagi ruang hidup anda tertentu.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Reka bentuk Feng Shui – Bagaimana Pula ia Membantu Anda Meningkatkan Chi di Rumah Anda?