Selasa, 23 Februari 2016

7 Tips Untuk Memilih Kerusi Buai

Adakah anda kadang-kadang mendapati diri anda ingin bahawa kerusi TV kegemaran anda juga boleh menjadi kerusi Goyang? Adakah ada bayi baru dalam keluarga yang anda inginkan anda boleh menyanyi untuk tidur di tangan anda sambil duduk selesa diri anda? Adakah idea anda berehat selepas penat bekerja, termasuk membaca buku oleh api pada musim sejuk atau hanya menimbangkan pemandangan di luar pada musim panas?


American kesukaan kerusi Goyang

Jika anda menjawab ya kepada mana-mana satu soalan-soalan ini, maka anda akan tidak semata-mata. Semakin ramai rakyat Amerika sama ada memiliki kerusi Goyang yang telah menjadi ahli keluarga atau berfikir membeli satu.

Kerusi Goyang mula muncul pada lewat tahun 1700 Bilakah seseorang ingeniously terfikir untuk menambah skates atau rockers ke bahagian bawah dewasa perabot, sama seperti seorang kanak-kanak mengoyangkannya buaian atau Kuda Goyang.

Sejak itu, memiliki kerusi Goyang telah menjadi proccupation yang jelas Amerika, dengan kebanyakan rakyat Amerika, termasuk Presiden terkenal Amerika, menunjukkan kesukaan yang hebat bagi mereka Goyang kerusi – sama ada mereka reka-bentuk elegan Amerika yang Sam Maloof ciptaan dengan panjang lengkungkan pelari atau kerusi Goyang wicker putih yang sederhana yang biasanya telah bersama keluarga selama lebih 30 tahun.

Tetapi bagaimana anda memilih kerusi Goyang yang baik. Berikut adalah beberapa petua tentang bagaimana untuk memilih kerusi Goyang yang sesuai untuk anda.

Tips bagaimana untuk memilih kerusi Goyang

1. perkara pertama yang perlu bertanya pada diri sendiri adalah di mana anda hendak menempatkan kerusi Goyang anda? Jika dalam rumah dengan pendiang api atau Bilik Keluarga, anda boleh memilih satu cushioned atau kerusi Goyang kayu dibuat maple cahaya atau kekuningan oak. Atau jika di luar rumah di Anjung Taman atau Penyambut yang anda, anda boleh memilih cedar sweetly-wangi, kayu ceri Brazil lukisan atau teakwood cukup tahan lasak untuk menangani unsur-unsur.

2. keutamaan yang sangat penting dalam kerusi Goyang adalah keselesaan. Kerusi Goyang telah digunakan untuk tujuan terapeutik – John F Kennedy Goyang kerusi menjadi satu contoh yang terkenal. Bolehlah dikatakan bahawa Presiden Kennedy ditemui jam dan waktu pelepasan untuk belakangnya buruk dari jumpelang ini Appalachian kayu oak yang mempunyai satu wap-bent berbengkang backrest dan bersulam kerusi yang diperbuat daripada rotan Malaysia.


Menjawab soalan-soalan berikut boleh membantu anda untuk menilai sama ada anda memilih kerusi Goyang akan memberikan anda tahap keselesaan yang anda perlukan.

-Adakah kerusi Goyang memberi keselesaan tempat duduk dan sokongan?
-Kerusi set cukup rendah untuk sokongan siku selesa itu?
-Adakah tempat letak tangan yang cukup lebar lengan anda berehat dan memberi keseimbangan yang tepat?
-Adakah tempat duduk dan belakang menawarkan keanjalan dan fleksibiliti?
-Adakah tempat duduk slant ke bawah untuk dimuatkan di belakang keseluruhan menyokong belakang yang lebih rendah?

3. Adakah jumpelang yang disampaikan dengan betul? Dalam istilah orang biasa, tidak kerusi Goyang memberi usul lancar dan walaupun mengoyangkannya tanpa Tip, walaupun apabila anda berada dalam kedudukan yang reclining? Atau tidak ia berasa seperti anda berada kira-kira untuk flip ke belakang apabila anda Goyang? Memang dorongan tunggal dapat membuat kerusi Goyang Goyang selama beberapa minit atau tidak ia berhenti selepas onlya beberapa saat?

4. constucted kerusi Goyang menggunakan teknik-teknik yang telah terbukti mengakibatkan lebih kuat dan lebih tahan lama Goyang kerusi yang boleh menahan kegunaan harian? Antara teknik-teknik ini termasuk pembinaan tanpa gam, tanggam interlocking dan teknik Maloof terkenal menggunakan tujuh jalur berlamina kayu untuk mengukuhkan setiap Ski panjang, elegan yang digunakan dalam reka bentuk Goyang kerusi beliau.

5. Apakah gaya Goyang kerusi akan sesuai dengan hiasan anda? Adakah anda mahu kerusi Goyang upholsteri atau Adakah anda mahu melihat kayu di alam woodgrain dihayati oleh satu penamat minyak? Adakah anda mahu menarik kerusi putih wicker atau kasual rotan? Bagaimanakah anda mahu anda berada di belakang kerusi Goyang anda – tangga tradisional kembali mendatar bilah, bilah menegak atau bersulam cane? Adakah anda mahu ia berwarna, berminyak, varnished atau dicat?

6. Berapa banyak anda hendak berbelanja untuk kerusi Goyang anda? Masukkan bajet anda, seolah-olah kerusi Goyang untuk semua orang adalah mewah-sama ada ianya Sam Maloof $20,000 dengan senarai waitng dua tahun di kerusi Goyang pengalaman atau kerusi Goyang wicker putih vintaj anda telah hanya membida berjaya di ebay untuk $20, atau mana-mana di antaranya.

7. dan akhir sekali, Adakah anda mahu kerusi Goyang anda dihantar kepada anda telah dipasang atau Adakah anda senang dengan alat-alat dan tidak keberatan memasang ia diri anda jika anda boleh menjimatkan wang?

Saya harap tips ini akan membuat ia lebih mudah untuk mencari kerusi Goyang yang betul untuk anda – sama ada anda kentang sofa yang mencari tempat duduk yang lebih selesa di hadapan sitcom TV kegemaran anda, ibu bapa gembira seorang bayi yang baru lahir atau pekerja bandar yang cuba untuk berehat pada waktu malam selepas makan malam dengan sebuah buku atau ketenangan di waktu malam di Anjung Penyambut.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : 7 Tips Untuk Memilih Kerusi Buai