Sabtu, 13 Februari 2016

Jenis-jenis Hos Bilik Mandi

Anda hanya akan sedar berapa banyak jenis hos bilik mandi yang terdapat secara langsung dalam pasaran apabila anda memutuskan untuk memasang terakhir di bilik mandi anda. Hos bilik mandi diperbuat daripada pelbagai bahan yang berbeza, Terdapat banyak jenama yang berbeza dan juga datang dalam pelbagai warna yang berbeza.

Hos bilik mandi walau bagaimanapun, boleh dikategorikan berdasarkan bahan-bahan yang mereka akan dibuat. Bahan-bahan yang paling biasa yang digunakan untuk membuat hos bilik mandi adalah chrome, keluli tahan karat, namun nikel atau tembaga.

Ia adalah hampir mustahil untuk mengetahui betul-betul mana satu untuk dipilih terutama apabila baru dalam proses pengubahsuaian bilik mandi. Reka bentuk mungkin menjadi faktor bila memilih jenis bilik mandi hos. atau kadang-kadang warna. Untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik hos bilik mandi sebelum anda teroka untuk membeli sesuatu jenis hos., anda perlu tahu dengan tepat apa jenis hos berada di sana. Kebanyakan hos bilik mandi, seperti tiap-tiap jenis lain hos., perniagaan dikategorikan berdasarkan bahan-bahan yang digunakan untuk membuat mereka.



Jenis paling popular hos bilik mandi yang diperbuat daripada keluli tahan karat. Kemasan jenis ini adalah yang paling popular kerana ketahanan dan bersifat tahan lama. Hos keluli tahan karat adalah biasanya lebih murah daripada jenis hos yang lain.

Walau bagaimanapun, jenis keluli tahan karat yang tidak jatuh di belakang dalam pros. keluli yang tahan lasak dan oleh itu ia tidak menjejaskan. Hasilnya, hos jenis ini boleh bertahan seumur hidup. Jenis lekapan yang juga mudah untuk memasang. Anda tidak perlu menjadi seorang tukang paip untuk tahu bagaimana melakukannya; hanya ikut arahan. Terdapat Walau bagaimanapun beberapa kelemahan juga. Ini adalah berkaitan dengan tanda-tanda yang hujung jari dengan mudah boleh cuti pada keluli. Keluli tahan karat boleh mengumpul keras untuk bersih cap jari yang sangat mudah.



Satu jenis hos bilik mandi yang lebih popular adalah orang-orang dibuat daripada chrome. Chrome bilik mandi lekapan adalah agak biasa dalam isi rumah. Satu cara yang dibuat adalah dengan menggunakan kaedah electroplating atas loyang dan kemasan produk dengan chrome. Lekapan Chrome akan lebih bersinar daripada keluli tahan karat lekapan dan biasanya berharga munasabah.

Harga hos. bergantung pada reka bentuk serta supaya anda boleh mencari beberapa hos chrome harga tinggi. Ciri-ciri asas dan paling penting hos chrome bilik mandi adalah tidak menghakis dan tidak mendapatkan tercalar dengan mudah. Walaupun hos bilik mandi chrome mempunyai banyak ciri-ciri yang positif, mereka mempunyai satu kelemahan. Tanda-tanda air mudah kotor hos ini dan selepas tempoh masa yang lama penggunaan, dan selepas beberapa tahun, garisan penamat mungkin hancur.

Tembaga adalah satu bahan yang lebih banyak digunakan untuk membuat hos bilik mandi. Ini jenis hos. adalah kurang popular berbanding kemudian chrome dan keluli tahan karat satu.


Hos ini adalah kukuh, dibuat hanya dari tembaga dan sangat tahan lasak. Semua kemudahan dan perkhidmatan yang ketahanan dilengkapi dengan harga Walau bagaimanapun hos bilik mandi  tembaga biasanya lebih mahal berbanding jenis lain. Mereka memberi pandangan yang unik untuk setiap bilik mandi yang dipasang di dan benar-benar kelihatan bergaya. Satu-satunya masalah yang boleh berlaku dengan hos. tembaga adalah karat. itulah mengapa jika anda memasang hos. tembaga anda perlu mengelak ia serta merta. Calar adalah perkara lain, itulah sebabnya ia akan memerlukan penggilap setiap sekarang dan kemudian.

Keseluruhan dan seperti yang anda lihat ada banyak jenis hos luar sana untuk mana-mana bakal pembeli untuk memilih daripada. Membeli sebuah hos. khusus untuk bilik mandi anda harus bergantung pada apa yang anda mahu lakukan dengan bilik mandi anda, dan bagaimana sebenarnya anda mahu ia kelihatan.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Jenis-jenis Hos Bilik Mandi