Isnin, 15 Februari 2016

3 Tips Merekabentuk dengan Cahaya

Penggunaan cahaya adalah elemen yang penting dalam seni, seni bina dan reka bentuk. Ia mempunyai kuasa untuk bertukar rupa dan rasa segala-galanya, dari ukiran untuk bilik keluarga atau lebih lorong.

Menerapkan unsur-unsur pencahayaan dalam rumah boleh mengubah suasana yang bersih dan moden untuk panas dan kedesaan, mewujudkan mood yang khusus dan meningkatkan warna dan tekstur.



Pertimbangkan Petua ini untuk membawa unsur-unsur cahaya semulajadi dan tiruan ke dalam reka bentuk rumah anda untuk hasil yang menakjubkan:

1. Biarkan dalam kasut cahaya semulajadi. tetingkap membawa ciri-ciri dinamik siang ke dalam sebuah rumah, pemindahan luar, meningkatkan warna dan banjir permukaan, Bilik atau mana-mana kawasan pedalaman dengan cahaya semulajadi.

Walau bagaimanapun, membawa di bawah sinaran matahari lebih asli boleh meningkatkan suhu bilik yang disebabkan oleh pemindahan haba melalui tetingkap. Untuk mendapatkan matahari semulajadi tanpa perubahan suhu yang tidak diingini, anda mungkin mahu mempertimbangkan cermin gelap untuk membantu mengurangkan pemindahan haba.

Di samping itu untuk mengambil kesempatan daripada cahaya semulajadi melalui penempatan strategik tetingkap, anda boleh memilih dari skop yang luas bentuk tingkap, juxtapositions dan reka bentuk untuk mencipta suatu bakat seni. Bagi banyak keupayaan rekaan, termasuk tanpa had Reka bentuk khusus yang direka oleh artisans, mempertimbangkan Jeld-Wen kayu atau logam tingkap kayu berpakaian.



Jika kecekapan tenaga dan penyelenggaraan rendah adalah satu kebimbangan utama, Jeld-Wen vinil windows akan menawarkan anda ciri-ciri ini dengan harga yang berpatutan bersama-sama dengan penampilan yang bersih, diperkemas.

2. Gunakan lampu hiasan untuk waktu siang dan malam. Penggunaan imaginasi alternatif lampu boleh mempamerkan ciri-ciri yang unik di dalam dan di luar rumah.

Alih-alih menggunakan lampu Meja atau lampu overhed tradisional, artistik menggabungkan bayang-bayang dan cahaya dengan lampu pokok halus lapisan tepi siling atau candelier dengan yang malap.

3. Cahaya untuk meningkatkan suasana yang menggambarkan. Sering diabaikan sebagai satu elemen penting dalam lampu rumah, cermin secara tradisinya telah digunakan semata-mata sebagai alat untuk merenung diri. Penempatan kreatif cermin boleh membuang cahaya di seluruh bilik, membuat bilik berkilau dan kelihatan lebih besar.

Manakala dinding untuk seluruh cermin mungkin kelihatan sedikit berisiko, penempatan cermin framed dari masa ke masa di dinding tertentu membawa elemen yang segar, seni ke dalam rumah.

Tanpa mengira sumbernya sama ada ia adalah cahaya semulajadi bahawa aliran masuk melalui tingkap atau lembut cahaya dari lampu atau candelier-pencahayaan adalah penting aksesori hiasan dalam rumah.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : 3 Tips Merekabentuk dengan Cahaya