Sabtu, 8 Ogos 2015

Bagaimana untuk Buang bau bilik mandi Rumah Minimalis

Bilik mandi adalah kawasan penting di dalam rumah. Kehadiran beliau diperlukan untuk memenuhi keperluan kebersihan dalam keluarga. Keadaan bilik mandi juga mencerminkan imej keseluruhan bilik di dalam rumah. Kemudian menyimpannya bersih adalah amat perlu.

Membuat dalam Bilik mandi yang sentiasa Bersihkan termasuk usaha mengekalkan kesihatan. Disebabkan oleh keadaan yang lembap adalah sangat penting untuk pertumbuhan bakteria yang berpotensi. Itulah sebabnya mengapa dalam Bilik mandi sebab mudah bau apabila keamatan penggunaan yang terlalu kerap tetapi jarang dibersihkan.

Di samping itu menjadi tidak baik untuk Kesihatan, Bilik mandi yang buruk pasti mengganggu seluruh penghuni rumah. Ia juga membuat orang-orang yang enggan untuk menggunakannya. Oleh itu, Terdapat beberapa cara yang perlu dilakukan untuk mencegah bau tidak.


Sebagaimana yang dilaporkan oleh kawan besthomeinspiration.com, penduduk perlu untuk mengetahui punca bau dahulu sebelum mencucinya. Berikut adalah beberapa tempat untuk mempertimbangkan apabila membersihkan bilik mandi:

1. dalam tandas
Tandas adalah lokasi pertama perlu disyaki sebagai punca bau. Untuk mengalih keluar bau yang berpunca dari tempat-tempat tersebut, gunakan kertas tandas dan cecair pembersih. Tuang cecair pembersihan atas membersihka ke tepi tandas. Lipat kertas tandas seperti kain dan gunakan untuk mengeringkan bahagian itu.

Tuangkan beberapa titis cecair pada mangkuk tandas kering dan biarkan selama setengah jam. Kemudian flush toliet untuk pembersihan.

Tips: Jangan menjadi terlalu sering menggabungkan cecair ke dalam tandas pembersih kerana ia boleh membunuh pembusuk bakteria. Jika seluruh bakteria mati, tempat buangan menjadi cepat penuh.

2. sampah

Selain toliet, sampah juga boleh merangkumi bahagian-bahagian yang boleh menyebabkan bau. Kami mengesyorkan bahawa anda membuang sampah secara teratur dan membersihkan tempat itu. Masukkan kembali ke dalam Bilik mandi selepas pengeringan.

Petua: untuk membuat ia lebih mudah untuk membuang sampah, anda perlu ringan kot dengan Tong plastik. Matlamat untuk mudah Buang ke dalam plastik. Ia menjadikan permukaan sampah tinggalan cucian dan tidak melekat kotoran. Hanya mengangkat plastik untuk membuang sampah di seluruh. Praktikal!!

3. lantai bilik mandi

Seterusnya memeriksa keadaan lantai bilik mandi. Jangan lupa untuk membersihkan kerana kawasan ini juga adalah tapak pembiakan bakteria yang berpotensi, terutamanya di dalam tandas. Untuk membersihkannya, hanya gunakan pencuci yang dan berus untuk menghilangkan kotoran dan kuman menenpel itu.

Petua: Jika ada lantai yang rosak, dengan serta-merta membaiki perintah tidak ditumbuhi kulat.

4. televisyen langsir

Jika terdapat sebuah bilik mandi di langsir tersebut sebagai kawasan di sekitar bilik mandi, kami mengesyorkan bahawa anda menyemak juga Seksyen itu. Kerana langsir yang sering terdedah kepada PYD dan kelihatan kotor itu juga boleh menyebabkan bau. Cara yang betul untuk membersihkannya dengan yatu basuh langsir dan kemudian pasangkannya semula dalam sekali ia adalah kering.

5. pancuran mandian dan tab mandi
bahagian yang juga boleh menyebabkan bau ialah dengan pancuran mandian dan tab mandi, walaupun isu ini jarang didapati. Biasanya punca bau dalam Bilik mandi dan bilik mandi kerana air tersumbat, tercemar atau telah tidak digunakan untuk masa yang lama. Jadi bau pembasmian memancut cukup hilang yang mampu membunuh bakteria dengan cepat.

Cecair kimia kering yang dijual di pasaran boleh digunakan untuk membersihkan bilik mandi dan mencegah bau yang busuk. Kualiti produk cecair akan sangat membantu. Pengguna tidak lagi mengeluarkan tenaga tambahan untuk membersihkannya. Kemudian, pilih cecair yang sepatutnya juga menjadi faktor penyokong menjaga kebersihan dalam Bilik mandi.

Gambaran menyeluruh atas langkah-langkah mudah keluarkan bau rumah bilik mandi Mudah-mudahan ada pertimbangan di sebalik.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Bagaimana untuk Buang bau bilik mandi Rumah Minimalis